Als het goed is, zeg ik het. Als het minder goed is, zeg ik het ook...
Een week voor ik naar Echternach vertrok bestelde ik een dagrugzak bij een online sport-shop: FuturumShop. Tijdens de laatste reis naar Ladakh had ik namelijk twee hinderlijke zaken ondervonden: de camera die te weinig zoombereik had en de dagrugzak die eigenlijk te klein was voor een serieuze daguitstap.
De keuze voor een nieuwe rugzak werd mede bepaald door ex-collega Stijn die ooit eens de gevleugelde woorden sprak: "geen geleuter en koop nen Deuter". Na wat opzoekingswerk bleek inderdaad dat de Deuter Futura 28 de beste keuze leek en bij bezoek van een paar outdoor-winkels in Leuven en Aarschot werd die keuze bevestigd. Daarna gezocht naar de beste koop en die bleek bij verre te zijn bij FuturumShop, waar er ook geen verzendingskosten aangerekend werden.
Op de website stond vermeld dat het ding in voorraad was en met een levertermijn van ergens tussen de 1 en de 4 werkdagen. Als je met Visa bestelde moest je extra bijbetalen, dus was de keuze rap gemaakt voor overschrijving op een Belgisch rekeningnummer. Dat was op een zondag. Pas tegen donderdag was het geld ontvangen maar ze leveren ook op zaterdag, dus was het nog afwachten of het op tijd ging zijn. Op de site stond de rugzak nog altijd vermeld als zijnde voorradig.
Vrijdag: geen verandering van de status. Zaterdag... nog steeds niks ontvangen. Dan maar vertrokken zonder. Ergens in de loop van de maandag erop kregen we volgend bericht:
Geachte heer/mevrouw,
Op dit moment zijn wij bezig met uw bestelling. Heeft u op onze website gezien dat de 6153-0047-N0803 - Deuter Futura 28 Black Rugzak (34218-749) momenteel niet leverbaar is? Wij verwachten deze in januari 2009 weer te kunnen leveren. Wilt u daarop wachten?
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
blablabla
Dit maar om te zeggen dat ze daar bij FuturumShop klanten lokken door te zeggen dat alles op voorraad is, en dan achteraf van krommen haas gebaren en doen of de neus bloedt... scandalum !
We hebben dan maar gevraagd om het geld terug te krijgen, en ze zijn wel vriendelijk om vlug te antwoorden... met de boodschap dat het 14 dagen kan duren vooraleer het geld teruggestort zal zijn. Gggrrrr.
Een verwittiging dus voor als je iets zou willen bestellen bij FuturumShop. En een verwittigd man/vrouw is er 2 waard.
zondag 23 november 2008
Geen geleuter
Labels:
bestelling
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten