Posts tonen met het label foto. Alle posts tonen
Posts tonen met het label foto. Alle posts tonen

donderdag 9 april 2009

Plopperdeplop

Een dagje Plopsaland Indoor te Hasselt, dat is dolle pret voor de kleine mannen (en vrouwtjes), dat is veel lawaai van kinderen die spelen, van moeders en vaders die roepen naar de kinderen (en soms naar elkaar), dat is verwondering en bewondering, dat is rennen, springen, vliegen, duiken, varen en opstaan en weer doorgaan, dat is er ook bij nemen dat de maag op hogere leeftijd niet meer zo bestand is tegen al dat geweld.

Dat is ook veel mislukte foto's wegens onscherp door teveel beweging en de vreselijke belichting. Desalniettemin hierbij een selectie van diegene die min of meer gelukt zijn, met wat (lichte) correcties :

PolpsalandIndoor

donderdag 20 november 2008

Echternach & omstreken

From Echternach

dinsdag 21 oktober 2008

Nieuw speelgoed

Tijdens de laatste reis heb ik gemerkt dat m'n trouwe Canon Ixus 40 een groot tekort had: optisch zoombereik. Met een 3x optische zoom geraak je eigenlijk nergens, en de digitale zoom is simpelweg onbruikbaar.
Twee mogelijkheden: een SLR camera met vervangbare lenzen, maar dat was voor mij geen optie omdat ik niet de ganse tijd met lenzen wil rondzeulen. De andere mogelijkheid is een "compact" camera met een groot zoombereik. Twee collega's hadden de studie voor mij al gemaakt (waarvoor dank :-) en de keuze is gevallen op de Panasonic Lumix DMC-FZ28 met een 18x optische zoom (27-486mm, 35mm equivalent). Heeft een heleboel nifty features die je maar eens op de site moet nalezen: mega O.I.S., opnemen in HD-Ready formaat aan 30 beelden/sec, lange levensduur van de batterij, gewicht valt goed mee, alles kan handmatig ingesteld worden (behalve de focus zelf), ...

(EDIT 22/10/08: ook de focus kan manueel geregeld worden met een klein joystickske! )

Ondertussen heb ik hem anderhalve week in mijn bezit en heb al een paar testjes kunnen doen, maar ben nog lang niet klaar met de manual en ben er voorlopig heel tevreden over. Enige minpuntje dat ik tot nogtoe ontdekt heb bij foto's binnenshuis zonder flits: veel ruis bij hoge ISO waarden (moet ik eens vergelijken met de Ixus).

Later meer nieuws en wat foto's.

maandag 29 september 2008

Foto's Ladakh

De foto's van de reis staan eindelijk online. Je kan een link naar het Ladakh album hieronder vinden, ze zijn (één voor één) te downloaden in origineel formaat en je kan ze bekijken als een slideshow.

Enjoy !

From Ladakh

donderdag 25 september 2008

Voorproeverke