zondag 18 mei 2008

Sport

De 20 km door Brussel is amper nog een weekje ver, en door al het gewandel van de voorbije tijd is m'n conditie er niet op vooruit aan het gaan:

- 4 mei: de 50 km van Omloop Kluisbergen, in een recordtijd van 8 uur rond.

- 12 mei (Pinkstermaandag): GR 512 Diest-Geraardsbergen, waarvan ik het eerste stuk tot in Bierbeek gevolgd heb, een goeie 60 km. Een prachtig parcours, op een heel zonnige (lees dorstige) dag, met een deugddoende stop in het Wagenhuis aan het Kasteel van Horst. Maar door het warme weer heb ik gedurende 3 dagen last gehad van een dikke blaar op rechterhiel, en een gekneusde dikke linkerteen. De blaar is helemaal geresorbeerd in de hiel en is niet meer te zien of te voelen, en van de kneuzing heb ik gelukkig geen last zolang ik maar m'n loopschoenen aan doe.

Deze morgen was er een mooie wandeling in Sint-Lievens-Houtem, eentje van ocharme 13 km, en de dikke teen begon te protesteren. M'n wandelschoenen zal ik voorlopig effen aan de kant moeten laten, doordat de plooi aan de tenen aan de linkerkant de boosdoener is.

Vandaag organiseerde Anders Reizen ook een wandeldag in de Bremberg, in het nabije Haasrode, en ik wou daar nog een T-shirt ophalen, die ik tegoed had van m'n bestelling voor de reis in september. Daar heb ik een mooie wandeling gedaan van 11 km, die eens niet afgepijld was, zoals bij de Aktivia wandelingen, maar waarvoor ik een wegbeschrijving en stafkaart meekreeg. Het meeste heb ik gelopen, om toch wat aan de conditie te doen, zodat ik op een dik uurtje terug binnen was. Hier en daar waren er een paar nieuwe stukjes die ik nog niet gedaan had, wat het zeker de moeite waard maakte.

Geen opmerkingen: