Gisteren zaten er 2 dikke enveloppen in de bus, beide van Electrabel. Ik was er al een aantal weken op aan het wachten, want bij de eindafrekening die ik in april kreeg, hadden ze een veel te hoge meterstand voor de gas gebruikt. Waarschijnlijk een extrapolatie van de verkeerde meterstand van het jaar daarvoor, waarvoor ik ook al een aantal keer heb mogen bellen om het in orde te krijgen.
In de eerste envelope zat een annulatie van 8 bladzijden van de verkeerde eindafrekening, hoera, ik moest geen 366 euro opleggen bovenop de 1100 euro die ik al betaald had.
In de tweede envelope zat een nieuwe afrekening, eveneens 8 bladzijden, deze keer met de correcte meterstanden, en met een terugbetaling van... 650 euro. Een kleine berekening zegt me dan dat ik een maandverbruik voor gas en stroom heb van... 37 euro. Blijkbaar ben ik een zuinige mens.
Vermits het maandelijkse forfait nog altijd op 99 euro stond, had ik deze morgen de telefoon ter hand genomen om dat eens vriendelijk te bespreken. Het eerste wat je dan hoort, na een paar keuzes, is om je klantnummer in te toetsen. Dat dan maar gedaan, en nog eens opnieuw want de eerste keer pakte het niet. De telefoon aan de andere kant rinkelt en er werd al direkt opgenomen door een vriendelijke dame. Bizar maar wel aangenaam verrast, want in het verleden moest ik een dikke 10 minuten wachten. Gauw het geval uitgelegd, en het eerste wat die dan vraagt is m'n klantennummer. Grrrrr, geweldig deze wereld van informatisatie en automatisatie, maar ik ben er rustig bij gebleven, want me opjagen is slecht voor m'n bloeddruk :-)
Ze had begrip voor mijn situatie, want ze vroeg hoeveel ik dan wel wou betalen. Ik denk dat iedereen hetzelfde antwoord geeft: zo weinig mogelijk. Met als vertrekpunt: probeer laag en we zien wel waar we uitkomen, stelde ik 40 euro per maand voor. Daar moest ze wel effen over nadenken (lees: effen in m'n dossier kijken wat het vorige verbruik was), en na een klein minuutje kwam ze terug met het voorstel om 120 euro te betalen elke 3 maanden (na eerst te hebben gevraagd of ik wel degelijk op dat adres woon). Daar moest ik niet lang over nadenken ! Hopelijk is dit het einde van de 2 jaren renteloze lening aan Electrabel.
woensdag 18 juni 2008
Het is mijn energie
Labels:
electrabel
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten